tisdag 25 september 2012

idag var Freja med oss så jag koncentrerade mig på att fota henne samt 
 leta efter mina glasögonen som jag tappade i skogen. utan lycka. svårt bland löv. 
jag föll där vid fotograferingen igår och efter en stunds letande började jag tvivla på att jag haft glasögonen på överhuvudtaget. men så var nog fallet.

min nackspärr sitter i. det gjorde väl inte underverk att fara å tävla i helgen med den.
men det var värt. det var jätteroligt å så vann jag båda dagarna i R2 klassen.
det betyder att jag körde 2 hundar framför kickbiken på en 4 km lång bana som var rätt så kuperad. det tog 8:30min på lö och på söndagens något mer regntyngda bana 8:40.
 vi hade duktiga konkurrenter så då känns det ju ännu roligare att vi på vår första tävling fick slå folk som är med i landslaget. första dagen körde jag unni och dagny ihop och på söndagen fick jussi och unni gå ihop.

nästa tävling blir rullatorkoppen i Vindeln. vi missade SM eftersom jag inte anmälde mig dit i tid. hade funderationer om vi skulle stå oss i konkurrensen. nu då jag fick svart på vitt så är det för sent att anmäla. men flickorna är ju unga å de kommer fler år. SM på skidor går i jan i falun å då ska vi vara med är tanken.


Freja är breton tiken som tittar på mig som fotar


när jag blir stillastående är det många som tror att det vankas godis. java är alltid sugen!




ibland springer man efter sigge


ibland är man parhäst med chilli


rätt ofta faktiskt


gå på led fungerar ju också fint.
bakom sig har hon sesam. en lugn och glad herre med bad som sin största passion


efter promenad blir det hemfärd. packat och klart.
tåffe var hemma denna dag då han skulle åka och kastreras. han kommer tillbaka nästa vecka då såret är läkt. säkerligen väl ompysslad av matte som kan jobba hemifrån några dagar.
tåffe har haft ett kastrerings chip i nacken och efter utvärdering av det stod de inga tvivel om att kastrera tåffe på rikitgt vore de enda rätta. 
tåffe har förlorat intresse för sex och kiss och har mer fokus på husse å matte och de olika aktiviteter de gör tillsammans. vilket de uppskattar och tjejerna här på dagis uppskattar också att hans intresse för dom inte är så rumporienterat
 tåffe är eftersökshund och har fått stå till tjänst här under jakten. sen är det också agility som tränas och personspår. tåffe har ett aktivt liv inte bara på dagis utan följer även med ut i stallet om kvällarna. tur han är smart nog att sova ordentligt mellan alla aktiviteter.


Inga kommentarer: