fredag 5 december 2008

ATT VÄGA FÖR OCH EMOT OCH VÅGA KÄNSLAN VÄGA TUNGT
























jag har fått erbjudande om en lokal av bostaden. en källarlokal på tunnelbacken. finns många plus med det. liten hyra. bra läge för många. möjlighet att utvidga. kanske hitta ytterligare någon som vill  jobba på dogis och som jag vill jobba med. 
en till att jobba med skulle innebära kortare arbetsdagar och större möjligheter till ledighet.
samtidigt finns oron då lokalen ligger i ett hyreshus. risken att någon stör sig på skall eller dylikt.
nu är ju hundarna era som jag har glädjen att sköta om mycket duktiga på att vara tysta. men vad säger att nykomlingar sköter sig lika fint?
sen är det det där med storskaligheten som inte riktigt tilltalar mig. det lilla familjära känns mysigare. som vi har det nu. 

så hus. vi har tittat på hus. 
helt klart ett dyrare alternativ.
på beghem just tycks husen lite onödigt dyra. men på mariehem kanske vi funnit det vi söker.
ett hus som rymmer både dagis och vår familj. att köpa hus är ett stort steg. en investering för framtiden. för oss känns det rätt. vi tror på oss och jag ser mig själv ha dogis tills det är dax för pension. (och kanske lite till....) 

jag gillar att få öppna i morgonrocken på morgonen. att fika frukost i sällskap med familjen. 
hundarna kan rutinerna och vilar slöt tills det blir dax att packa sig in i bussen. 
mina arbetsdagar är kanske långa från 6-18 men känns inte lika långa då de fylls av sånt som jag vill hinna under dagen. jag hinner vara ute. träna. umgås med min familj. hundarna är med i allt och jag tycker upplägget resulterar i en lycklig dogismatte och glada harmoniska hundar. 
det känns som ett vinnande koncept. 
hoppas alla kunder håller med!

nu kanske jag i fortsättningen får öppna dörren till mitt egna hus och hälsa er välkommen på en annan adress. för vissa blir det närmre för andra lite extra bit att färdas. jag hoppas självklart att dom som får lite längre tycker det är värt det. jag ser ju helst att ingen slutar. att alla mina vänner blir kvar. jag vill ha med dom på många sköna utflykter och upptäcka nya platser med dom. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande!!!
Jag håller tummarna för nya huset =)

Kram!