onsdag 12 oktober 2011

TIME FOR CHANGE?

Som det är nu åker vi till skogen 8.30. vi promenerar 1 timma och kommer sedan hem för lunch och vila. Vi brukar vara hemma 10.30. På eftermiddagen rastas alla hundar igen mellan 15-16 förutom på fredagar då de rastas mellan 14-15.

Det som hänt är att fler lämnar in hundarna själv på morgonen och då så tidigt som 05. Resten av hundarna dyker upp mellan 7.30-8.30. Från 14.20-15 sker första hämtningen av dom som kom som tidigast. Många hämtas direkt då jag kommer in från eftermiddags promenad kl 16. Sen blir det en liten rusch kl 17 sen finns det någon enstaka kvar till 18.

Min tanke är att jag kanske ska lägga om promenerandet men då blir det först på prov å i samråd med er.

Min tanke är att jag tar med mig hundarna som kom tidigast på morgonen på en runda kl 06.30. Jag finns då inne från 07.00.

Sen åker vi till skogen runt kl 11 och förväntas hem runt 13. Vi äter då lunch å vilar. (Löptikar rastas antingen före eller efter beroende på vad som blir lämpligast för dem.)

Tidiga hämtningar sker . Jag finns hemma.

Eftermiddags rastning sker kl 15.30-16.00 och då tar jag med mig dom som kommer hämtas sent.

Enligt jordbruksverkets riktlinjer för hunddagis verksamhet/pensionat ska hundarna ut var 6e timma förutom natt vilan som får bli 12 timmar lång.

Hur som helst kan det vara värt att pröva detta under vintern då det är som varmast mitt på dan och trevligaste stunden för en långpromenad. Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer: