måndag 9 november 2009

från vänster MÜNSTHERLANDER, STRÄVHÅRIG VISZLA och LABRADOR

KAMILLAS KOMMENTAR

STRÄVHÅRIG VIZSLA

54hög och 22kg
LEKA den egna hunden. 2,5år lite drygt

en otroligt lättsam hund för mig. passar mitt liv och levene perfekt. jag tar alltid en långpromenad om dagen där LEKA får springa lös. och springlust finns det.
LEKA räknas till stående fågelhund och söker i terrängen. lek med andra hundar är sekundärt.
väl hemma sover hon som en stock. hon är morgontrött. så när hennes hundkompisar kommer på morgonen passar LEKA på att ligga och dra sig.
hon kommer ner från den bekväma soffan när man ropar att nu är det dax för promenad.
LEKA fungerar med alla hundar som går här på dagis och är ytterst lyhörd för vad jag som matte säger.
LEKA tar inte kontakt med folk eller andra hundar på promenad. oftast stannar och tittar hon för att sedan ägna sig åt dofter. blir hon skrämd kommer hon till matte.
blir barnet jobbiga går hon undan till en mer avlägsen liggplats
LEKA är en sann soldyrkare och vägrar ligga under parasoll på sommaren. hon svettas sällan. hon verkar bara absorbera värme.
samma sak i sängen. en icke flåsande värmedyna. mysigt. men ibland snarkar hon...
strävhår passar mig också. näst intill noll pälsvård. skönt. och inte mycket att städa. fäller inte och torkar fort då hon blivit blöt.

KAMILLAS KOMMENTAR

LABRADOR

EIJRA. en vänlig tjej runt 2år som gillar att busa med RUFUS som gillar rätt rejäla och hårda tag. otroligt öppen och glad i folk och andra hundar. känns som den som skulle springa och krama okända med öppna famnen om man inte sa att det helt enkelt inte går för sig. alla andra människor och hundar ser inte alltid charmen i en storkram
EIJRA avverkar tuggben på nolltid. hon har någon sorts sväljteknik
jag har än inte sett henne sur. GLAD är den bästa beskrivningen på EIJRA

KAMILLAS KOMMENTAR

MÜNSCHTERLANDER

BEA 2år har likt LEKA mycket spring i bena. är också en stående fågelhund men med ett något vassare temprament. det ska finnas lite mer vakt i henne. här ser jag inte mycket av det. men man känner att hon är mer vaksam. visar sig mest under koppelpromenaderna då hon tittar en hel del på folk och hundar som rör sig.
jag räknar henne som en med något vassare tempramentet än LEKA.
ingen elaking men heller ingen tjej som tar emot skit.
BEA leker en del men hennes främsta intresse är att springa.
springkompisar har hon främst i
LEKA SEKE YODI och STJÄRNA

Inga kommentarer: