fredag 1 juni 2012


jag fick avskedspaket från Freja. alltid spännande med paket:)


fin fint. tända ljus är mysigt när man tar det lugnt. 


här kommer några bilder från idag.
när vi inte tar det lugnt
först kamera taijm.
sen fick även jag göra hundarna sällskap i rusch leken i sandbankerna



de är bra träning att försöka jaga ikapp whippet flickor om man ska bli en riktigt snabb draghund
unni gör sitt bästa.




pella vinner


det sprutar bra med sand om man hamnar sist. huvva


leka kör individuell start



älskar dig skäggiga damen. go och gla kex choklad


med världens mjukaste öron



det är fint med lite vatten för idag är det tryckande även om det inte är varmt


dagny är ett vattendjur


vissa håller sig hellre lite mer på kanten


flyg fina flicka flyg


ännu en å jaga ikapp. unni ligger i helt klart.
hon är min allra nyaste stjärna. 
nu har jag 4 hundar.
jussi och leka som ni alla vet
och sedan dagny och unni som är köpta här i vår från olika draghundskennlar
unni är mindre än dagny men bevisar att när dragselen kommer på så är det inte alltid störst som är bäst






visst kan man nästa höra någon speaker röst som snackar om vattenhåll på savannen?




do do do do...hajen




ingen blir så peppad som jussi då vi byter marker och hittar nåt nytt
tok. älskar dig också
men ibland irriterar det där öronvaxet mig...om jag ska uttrycka mig lite milt




så här såg parodist ut idag för dom som följde på löppromisen. 
mina hundar följer på den och löptjejer. 
tur jussi är en kille som hellre springer än snusar flickorna i baken
målli var ledig idag. men lugn målli. vi åker dit igen




skaka


unni har tossor på fötterna för hon har nött trampdynorna lite
man ska vara rädd om dom man tycker om



unni har ännu inte simmat men känns rätt så förnöjd med att svalka tassarna


fis förnäma fröken




unni är en pigg tjej som gör en glad med sin vilda uppsyn
hon är snäll med hundar katter och barn
på gården går hon inte att ha lös. hon har för mycket spring i bena. men hon ligger snällt om hon hålls kopplad. ute i skogen går det bättre. där är den tillåtna springradien helt lagom i unnis tycke så vi är väldigt överens.
hon har hittat sin favoritplats inne och är som allra mest där. men emellanåt kommer hon för en liten mysstund eller för att fråga om det inte kan vara matdax...unni är en hungrig hund. vilket är jätte bra. 
och hon är helt outstanding som singelgående draghund trots att hon innan hon kom hit endast gått i spann och då alltid haft stöd av andra. jag ser fram emot våra träningspass för jag vet att hon också gör det!






dagny är en lättsam tjej på 2,5 år. går att ha lös ute i skogen och på gården och kvarteret. 
gillar att springa. att dra. allra helst jaga efter någon eller gå dubbelt.
dagny är en tysttjej. snäll med andra hundar katter och barn.
hon sover helst på rygg med bena i vädret
älskar att kelas
de enda är att hon äter lite dåligt. men nu har vi hittat mums mat och stödjer upp med lite ister. ska man bygga muskler och jobba hårt behövs det energi tänker jag mig.




varje bild går att klicka på så blir dom större. 
vissa är det inte maximalt fokus på men jag tänker att dom är kul att se ändå.
 (jag är ingen större fotograf)

1 kommentar:

Anna sa...

Fina bilder på härligt glada hundar. Kul med nykomlingarna men Leka är ändå finast ; )